诸葛福媛

【让迷妹汗颜的抖森】or【论如何以规范的姿势花式夸奖海总】

这是一条中午吃完饭食困时刷出来的陈年旧糖。看完之后我对自己说,如果桃子让天下妮妮迷妹汗颜,那么抖森可以说让我等海总迷妹羞愧于自己夸海总方式之单一,除了帅和顾家好男人就没有别的花样了吗?!

我今天一度产生个不切实际的幻想,想把抖森夸海总的所有套路都总结一下,做成第三个盘点贴(丧心病狂广告:盘点1盘点2)。然后我发现这是个真*mission impossible。除非他采访里不提起海,提起来十有八次都要夸!

拍雷神3的时候,也就是去年秋天,腐国好邻居本尼曾经给抖森打过次越洋电话,他们在电话里聊了超级多的事情,当本尼问抖森回漫威世界续拍Thor的感受时,抖森当然照例赞了导演、奥爹所有人,但是他说“实话实说,最好的事就是又能和海一起共事了。”

HIDDLESTON:The best thing about it, honestly, is working with Chris again. I first met him in Kenneth Branagh's house in England in 2009. We were mere children, in the very beginning of our acting journeys. We made an instant connection, and it's been extraordinary to share the ride with him—this mad journey with Marvel. 


他们在还没成名,同为毛头小伙子的状态下给我们带来了那么好的锤和基。相逢于微时,实在是美好又微微心痛的往事,那个圈子离我们太远,一切真真假假又都无法说清,不说什么CP不CP,单纯祝福在这个纷乱功利的世界里,这份友谊能够尽量长久。


【下面是抖森在一个短短的视频中为我们示范了14种夸海总的方式】

(相比之下,我深感自己肤浅且缺乏热情,几乎没有脸说我是海总迷妹了……)

"This one house popped up and a few people put in applications and we went sort of...youknow...round a few people...slipped in some cash and got this house...and it happened to have a water slide in the back yard". 

海:然后就冒出这么间房子,有好些人想租呢,然后我们就……嘿嘿,塞了点钱然后把房子搞到手了……啊,那房子后院有个水滑梯啊!

(Mark) :"You and Tom?" 

马克叔:你和抖森?

"Nah nah nah this is...yeah me and Tom go water slide together...that's the story..." 

海:不不不……好吧,是我和抖森一起玩水滑梯来着,就是这么个故事。

【1】"And the reason I can be vulnerable with Chris is because I like him so much" 

森:我之所以能在海面前展现脆弱是因为我如此的稀饭他~~

【2】"There's a huge amount of bromantic love going on between Hiddleston and Hemsworth"

森:海森之间有海量的兄弟基情。

"We had agreat time. Sometimes you get lucky and you have your Chemistry." 

海:我们相处甚欢。有时候你足够幸运的话,你(和合作伙伴)之间就会有化学反应。

【3】"We've had the best time. I started this whole journey with him and he's become one of my best friends...yeah" 

森:我们度过了最好的时光。我和他一起开始这段旅程,他成为了我最好的朋友之一。

"Tom, you know, also has that sense of humor and has a glint in the eye". 

海:抖森,你懂的,他很有幽默感,眼睛闪闪会发光~~

【4】"If he and I didn't like each other so much, I think, it'd be harder to sort of be so competitive and nasty to each other on screen" 

森:如果他和我不是如此喜欢彼此,我觉得,很难在荧幕上演出这样激烈的(相爱)相杀。

【5】"He looks like one of those statues you see in Rome when you walk into the museum". 

森:他就像那种——当你走进罗马的博物馆时看到的雕像(我:啊啊啊,你就直说是大卫好啦!)

【6】"We both saw the film last night and he's absolutely magnificent as Thor. It's justlike...I can't tell you guys...he's like-"

森:我们昨晚看了电影(雷神1),海绝对像Thor那么无敌强大。那简直是……我都不知道该怎么说了……他简直是……

 "Tom is magnificent" 

海:抖森也超无敌。

"There's gonna be a mutual love-in now" 

森:好吧,现在是相爱状态……

【7】"You need to be able to sell the alpha masculinity which he has in spades but then when he smiles, it's all okay" 

森:你得演出那种雄性阿尔法的感觉(oh天啊,我没脸翻了……),这一点海妥妥的有,然后,当他笑了,你会觉得一切又回归亲切自然。

【8】 "He has such a combination of charisma and physical power and grace." 

森:他超有那种无敌魅力、超强体力和优雅三合一的感觉。

【9】"I love Chris Hemsworth...and Chris Hemsworth loves me. And it's all one lovely...um... friendship".

森:我爱海,海也爱我。我们之间完全是非常愉悦的……呃……嗯,友情。

主持人:抖森,注意点好吗?(别一直看海总!)

【10】"If there was a real fight between the Avengers, I'd put a lot of money on ChrisHemsworth coming out on top. He should be in the Olympics." 

森:要是妇联真的打一架,我要压一大笔钱赌海赢。他都该去参加奥林匹克。

【11】"In the comics, Thor is the most charismatic, physically intense, athletic, arrogant,noble, romantic character and there's not a single facet of those qualities that Chris hasn't embodied with every fiber of his being". 

森:在漫画里,Thor是最有神格、体态健美、体格健壮、傲慢、高贵、浪漫的角色,所有这些都生在海的骨子里。

"You'reawesome Tom. Thanks" 

海:你超赞的抖森,敲感谢!

"Can you feel the love on the stage?" 

主持人:台上爱意浓浓是不是?

【12】"He looks like he's carved out of granite" 

森:他看起来是花岗石里雕出来的。

"Do you have superpower abilities in private?"

主持人:你们私下有谁有超能力?

【13】"Chris does"

森(抢答+秒答):海有。

【14】"He's such a sweet guy. He's so charismatic. He's got charisma coming out of him inspades" 

森:他是如此可爱的一个人,他如此有魅力,他的魅力完全是从内到外散发出来!!

"When we first met, actually I remember we were dispatched by Ken to go and train together. Chris had me lifting tree trunks and logs"

森:我们初见的时候,我们被肯导轰出去一起训练,海总教我举木头啊啥的。

 "Tom taught me Yoga"

海:然后森教我练瑜伽。

 

最后的说明和致谢:

年代久远,所以没有去要授权,原作链接,侵删致歉。

原作者链接:http://hiddlesworthing.链接

感谢姬姬和白白配合我的一时兴起,不辞辛劳被我抓来一起干了这个无聊的小事~~

视频翻译:诸葛福媛    校对: @白昼如焚    字幕: @是洛基不是落姬 

评论(15)
热度(314)
  1. 共6人收藏了此视频
只展示最近三个月数据

© 诸葛福媛 | Powered by LOFTER